Annars flyter livet på...

Som glittrande gryningsdagg
i dalen där dimmorna dansar,
så är min kärlek till dig

Som den lågande lönnens eldar
en sömnig söndag i oktober,
så är mina känslor för dig

Som en iskristall i laven
på karga klippans martall
så liten är min förhoppning

Som en rännil på berget
ur dagsmejan sprungen,
så är min längtans tårar...

Ur dikten "Som"
av Jens Å Svensson

Ännu en varm och vacker sommardag håller på att samlas till historiens arkiv.
Det har varit en onsdag med liv och rörelse, med solsken och glädje, på tröskeln mellan sommarlov och skolstart. Bland barn blir det sällan långtråkigt eller brist på händelser. 
Jag håller på att vänja mig vid tempot på jobbet och alla intryck som det medför.
I egenskap av 51-åring som precis har upplevt en lång och sömnig ledighet är det en utmaning.
Men än håller jag jämna steg...

Jag slutade klockan 17 idag, så jag hann inte till sprinpasset på gymmet. Det var synd.
Samtidigt måste ju arbetet gå före träningen. Det är en balansgång att få hälsoresan att funka när man jobbar. Åtminstone när passen läggs före klockan 17.45 på kvällarna. Men jag gör så gott jag kan. Idag räckte det inte till. Jag visste om det i förväg så jag passade på att beställa en matleverans till klockan 18 ikväll. Träna får jag göra i morgon.

Annars flyter livet på tycker jag, med både träningen och jobbet. Min PT Ida och jag planerade upp höstträningen i går och på måndag ska jag sätta mig med kollegorna och ta mig an höstterminen.

Jens